دنیای جدیدی از تولید محتوا با میکروفون بیسیم

اگر قصد دارید از طریق تولید محتوا مخاطب خود را جذب کنید و یا این که به فعالیت‌هایی مثل اجرا در سالن‌های همایش مشغولید، تاثیر کیفیت صدا بر مخاطب را جدی بگیرید.

قاعدتا بهترین انتخاب  برای شما جهت ارتقای کیفیت صدا میکروفون‌های بی سیم است چرا که این نوع میکروفون‌ها معضلات میکروفون‌های با سیم مثل محدودیت‌های حرکت به هنگام اجرا و ضبط ویدیو را نخواهد  داشت. در ادامه به معرفی انواع میکرو‌فون‌های بی سیم پرداخته‌ایم. 

 

انواع میکروفون بی سیم را بشناسید.

میکروفون‌های بی سیم به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوندکه عبارتند از:

میکروفون بی سیم دستی

این دسته از میکروفون‌های بی سیم که  از سه جز اصلی گیرنده، فرستنده و میکروفون تشکیل شده اند، بهترین انتخاب برای اجرا روی استیج یا اجرا‌های زنده می‌باشد. میکروفون‌های بی سیم دستی  جز اولین‌های سیستم بی سیم می‌باشد که معمولا به واسطه بلوتوث یا وایرلس به جعبه گیرنده متصل خواهند شد.

میکروفون بی سیم هدمیک

این نوع از  میکروفون‌های بی سیم که با نام هدست نیز شناخته می‌شون. میکروفون بیسیم هدمیک بهترین گزینه برای افرادی است که قصد دارند در محیط‌های شلوغ  به ضبط صدا یا اجرا بپردازند  چرا که با استفاده از این نوع میکروفون می‌توان کیفیت صدای اصلی را به بهترین شکل ممکن حفظ نمود. در واقع این نوع میکروفون بی سیم نزدیک دهان گوینده قرار گرفته و  به همین  دلیل برای جلوگیری از افت کیفیت صدا برای اجرا در فضای باز بسیار مناسب است.

میکروفون بی سیم یقه ای

اگر جز افرادی هستید که به هنگام ضبط صدا یا تولید محتوا، دوست ندارید هیچ محدودیتی از نظر جابه جایی داشته باشید، این نوع میکروفون مناسب شماست. در واقع با میکروفون یقه‌ای بی سیم در عین حال که آزادی عمل دارید، کیفیت صدای شما هم حفظ خواهد شد. اگر بلاگر، تیک‌تاکر و یوتیوبر هستید و یا در محیط‌هایی مثل سالن همایش فعالیت می‌کنید، این مدل از میکروفون بی سیم مناسب شماست.

راهنمای خرید میکروفون بی سیم، چه نکاتی را باید به هنگام خرید میکروفون بی سیم بررسی کنیم؟

دنیای جدیدی از تولید محتوا با میکروفون بیسیم - تصویر 2

با توجه به این که تنوع محصولاتی مثل میکروفون‌های بی سیم در بازار بسیار زیاد است، خرید رضایت بخش این محصولات رعایت نکاتی را می‌طلبد. اگر برای خرید میکروفون بی سیم دچار  مشکل شدید، از صدا بازار کمک بگیرید.

چند نکته که به هنگام خرید میکروفون بی سیم باید در نظر بگیرید، عبارتند از:

کیفیت صدا

قبل از خرید حتما کیفیت صدای میکروفون مورد نظر خود را بررسی کنید. خیلی مهم است که صدایی که از میکروفون پخش می‌شود، واضح و بدون هیچ انعکاسی باشد تا مفهوم اصلی به مخاطب شما برسد.

دوام میکروفون

دوام میکروفون نیز بسیار مهم است. حتما قبل از خرید، مقاومت میکروفون مورد نظر خود را نسبت به ضربه و سقوط از یک ارتفاع مشخص، بررسی نمایید.

 اندازه میکروفون

 میکروفون‌ها اندازه‌های متفاوتی دارند. آنچه به هنگام خرید میکروفون بی سیم بیشتر مورد توجه است  نحوه جابجایی  و حمل آن است. سایز این نوع میکروفون معمولا باید طوری باشد که بتوانید به راحتی آن را جابه‌جا کنید‌.

محیط مورد نظر برای ضبط

حتما محیطی که قصد دارید در آنجا به ضبط صدا و اجرا بپردازید را در نظر بگیرید‌. به عنوان مثال میکروفون‌های یقه‌ای بی سیم با این که کیفیت خوبی  دارند ولی آن طور که باید برای ضبط صدا و یا اجرا در سالن‌های شلوغ مناسب نیستند.

اخبار مرتبط

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ارسال به دیگران :

نظر شما

وب گردی