اکچویتور پنوماتیکی با بهترین کیفیت بازار را از ما بخرید!

تا به حال فکر کرده اید که خطوط حاوی آب میوه های صنعتی در کارخانه ها از طریق چه نیرویی به سمت بسته بندی هدایت می شوند؟ می دانید شرکت های آب و فاضلاب چگونه اقدام به تصفیه آب می کنند؟

 اگر بخواهیم در یک کلام بگوییم، وجود قطعات مختلف صنعتی در کنار هم این فرایند را شکل می دهند که مهم ترین بخش آن را اکچویتور های پنوماتیک تشکیل می دهند. در اصل، وجود اکچویتور های پنوماتیک می تواند این فرایند را به خوبی انجام دهد. حال اگر به شما بگوییم که می توانید خطوط خود را با استفاده از این قطعات اتوماتیک کنید چطور؟

اکچویتور پنوماتیک چیست؟

اکچویتور پنوماتیک یکی از قطعات صنعتی در خطوط نصب شیرآلات و اتوماسیون سازی انها می باشد که راه حل بسیار خوبی برای کارخانه جات بزرگی است که امکان هدایت و کنترل فراین دها به صورت دستی در آنها وجود ندارد. این قطعات با نام عملگر های بادی هم شناخته می شوند. این عملگر ها از منبع تغذیه بادی برای هدایت سیالات مختلف استفاده می کند. به این ترتیب، عملگر انرژی هوای فشرده را تبدیل به انرژی خطی یا دورانی کرده و سیال به سمت لوله های تعبیه شده به مسیر مورد نظر هدایت می شود. تبدیل هوای فشرده به انرژی دورانی و خطی بسته به لوله های تعبیه شده و مسیر حرکتی انها می باشد.

اکچویتور های پنوماتیک از جمله محبوب ترین انواع عملگر های صنعتی می باشد و به دلیل داشتن منبع تغذیه ای که از انرژی کمتری استفاده می کند و در نهایت هزینه کمتری را برای مصرف کننده دارد، بسیار اهمیت دارد.

عملکرد این نوع قطعات به دو دسته دستی و اتوماتیک تقسیم می شود. با نصب قطعاتی دیگر مانند پوزیشنر و شیر نامور می توان انها را تبدیل به عملگر های برقی نمود که به صورت اتوماتیک کار می کنند. زمانی که شیرآلات بر روی عملگر پنوماتیک نصب می شود، بر روی باز و بسته شدن شیر نظارت می کند. یعنی، پوزیشنر با ارسال سیگنال های آنالوگ فرایند باز و بسته شدن اکچویتور را به طور کامل اتوماتیک می کند.

22

انواع اکچویتور های بادی

عملگر های پنوماتیک دارای دو نوع اصلی فنر برگشتی یا سینگل اکت و بدون فنر برگشت یا دابل اکت می باشد. بسته به طراحی این دو عملگر، می توان آنها را برای خطوط مختلف انتخاب کرد. البته اگر به دنبال دانستن این موضوع هستید که کدام نوع برای شما مناسب تر است، به موارد زیر توجه فرمایید:

  • فضای اشغالی: اگر فضای قابل استفاده شما کوچک و محدود است، عملگر های دو عملکری یا همان دابل اکت برای شما مناسب تر است چرا که ابعاد کوچکتری دارند. اکچویتور های سینگل اکت به دلیل داشتن فنر در طراحی آنها ابعاد بزرگ تری دارند.
  • قدرت: اکچویتور های تک عملکردی یا سینگل اکت در فرایند هایی که نیاز به گشتاور کم یا متوسط دارند مناسب تر است. اما عملگر های دابل اکت برای گشتاور های بالا بهتر است.
  • وضعیت شیر: اگر فرایند شما هنگام قطعی فشار هوا یا برق در موقعیتی قرار دارد که باز و بسته بودن شیر می تواند خطر جدی برای خطوط داشته باشد یا حتی به تجهیزات دیگر آسیب برساند، اکچویتور های دابل اکت بهترین گزینه هستند. اما اگر این موقعیت خطر جدی برای فرایند ایجاد نمی کند، اکچویتور های سینگل اکت بهتر است.
  • ایمنی: دوام و ایمنی عملگر های سینگل اکت نسبت به دابل اکت بیشتر بوده و برای خطوطی که دارای سیال های با ریسک و فشار بالاترتد، مناسب تر است.
  • دوام و هزینه نگهداری: اگر به دنبال محصولی هستید که طول عمر بیشتر و نیاز به تعمیر کمتر داشته باشد، عملگر های دابل اکت بهتر هستند. اکچویتور های سینگل اکت به دلیل داشتن فنر مکانیکی (با امکان فرسودگی بالا) در طراحی انها زودتر دچار ایراد خواهند شد.
  • هزینه: از نظر قیمتی، اکچویتور های سینگل اکت به دلیل داشتن فنر قیمت بالاتری دارند. پس برای خرید عملگر هایی با بودجه محدودتر، عملگر های دابل اکت بهترین انتخاب هستند.

سایز بندی اکچویتور پنوماتیک چیست؟

جدول سایز بندی عملگر پنوماتیک در زیر اورده شده است:

233

پنوال، انتخابی برای خریدی مطمئن

شرکت پنوال با تکیه بر مهندسان مجرب و تکنولوژی جدید اقدام به ارائه انواع اکچویتور های پنوماتیک دابل اکت و سینگل اکت نموده و با هدف ارائه کیفیت های بالا در کنار قیمت مناسب تر، خدماتی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. تمامی محصولات ارائه شده توسط برند پنوال قبل از تحویل به مشتری فیلتر های مختلفی برای کنترل کیفی را گذارنده و به مصرف کنندگان تقدیم می شود.

تمامی اجناس موجود در پنوال از جمله اکچویتور های پنوماتیک دارای 1 سال گارانتی و کد QC (کد اسکن اورجینال بودن کالا) بوده و قابل استعلام می باشد. اگر به دنبال دیگر قطعات جانبی خطوط صنعتی مانند شیر توپی، شیر پروانه ای، پوزیشنر، شیر برقی، سوئیچ باکس، و ... هستید، می توانید دیگر محصولات ما را استعلام بگیرید. واحد پشتیبانی در تمامی ایام هفته از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر پاسخگو شما خواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ارسال به دیگران :

نظر شما

وب گردی