ماموریت جدید نیروی فضایی آمریکا پرتاب شد

«راکت لب» ماموریت نیروی فضایی آمریکا را پس از کمتر از ۱۷ ساعت دستور این سازمان پرتاب کرد و یک رکورد جدید را به ثبت رساند.

شرکت «راکت لب»(Rocket Lab) با موفقیت دومین فضاپیمای ماموریت «TacRS» نیروی فضایی آمریکا را پرتاب کرد و رکورد جدیدی را در آمادگی ماموریت به خود اختصاص داد.

به نقل از اسپیس، شرکت راکت لب تنها ۱۶ ساعت و ۴۲ دقیقه پس از دریافت اطلاعیه پرتاب از سوی نیروی فضایی آمریکا، موشک «الکترون»(Electron) خود را پرتاب کرد و رکورد پیشین پرتاب ماموریت TacRS را که توسط شرکت «فایرفلای ایرواسپیس»(Firefly Aerospace) در ماموریت «ویکتوس ناکس»(Victus Nox) در سپتامبر ۲۰۲۳ ثبت شده و بیش از ۱۰ ساعت بود، شکست.

این پرتاب که از مجتمع پرتاب شماره ۱ شرکت راکت لب در نیوزیلند انجام شد، آغازگر یک نمایش واکنش سریع بود که برای شبیه‌سازی سناریوی تهدید مداری در دنیای واقعی طراحی شده بود.

موشک الکترون یک فضاپیمای «پایونیر» (Pioneer) ساخت شرکت راکت لب را به مدار پایین زمین رساند. براساس بیانیه شرکت راکت لب، پایونیر اکنون به طور کامل راه‌اندازی شده و مانورهای مداری پیچیده‌ای را برای تعقیب یک فضاپیمای دیگر در مدار و انجام عملیات ملاقات و نزدیکی انجام می‌دهد.

در بیانیه راکت لب آمده است: هدف از این ماموریت TacRS نشان دادن سرعت دستیابی، پرتاب و بهره‌برداری از فضاپیما در واکنش به تهدیدات مداری و ماهواره‌های ناسازگار است.

اخبار مرتبط

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ارسال به دیگران :

نظر شما