قابلیت هوش مصنوعی Recall برای ویندوز ۱۱ معرفی شد؛ دیگر چیزی را فراموش نمی‌کنید

مایکروسافت در رویداد دیشب خود از قابلیت جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی برای پی‌سی‌های نسل جدید رونمایی کرد که Recall نام دارد. این ویژگی که پیش‌تر با اسم رمز AI Explorer در گزارش‌ها مشاهده شده بود، به داده‌های موجود در کامپیوتر و نرم‌افزارهای شما دسترسی پیدا می‌کند تا هر چیزی را که لازم دارید به‌خاطر بسپارد.

قابلیت جدید Recall به ویندوز 11 اجازه می‌دهد تا هر چیزی را که می‌بیند یا هر کاری را با کامیپوتر انجام می‌دهید، در حافظه نگه دارد و بعد کاربر می‌تواند بین تمام این اطلاعات جستجو داشته باشد و داده‌های مدنظر خود را به‌دست آورد.

آینده کامپیوترهای ویندوزی با Recall متحول می‌شود

دامنه عملکرد ویژگی هوش مصنوعی Recall بسیار گسترده است؛ این ویژگی شامل ثبت کارهایی که در اپ‌ها انجام می‌دهید، گفت‌وگو در جلسات زنده، ثبت تمام سایت‌هایی که برای تحقیق از آن‌ها بازدید می‌کنید و غیره می‌شود.

همه کارهایی که در ویندوز 11 انجام می‌دهید به‌صورت یک تایم‌لاین یا خط‌زمانی قابل مرور در دسترس شما قرار می‌گیرد. با Recall می‌توانید درباره جلسات زنده و ویدیوها جستجو کنید و پاسخ‌ها را به‌لطف قابلیت Live Captions که به تهیه و ثبت رونوشت آن‌ها می‌پردازد، دریافت کنید.

ویژگی «ریکال» روی همه کامپیوترهای مجهز به ویندوز 11 کار نمی‌کند. این قابلیتِ مبتنی بر هوش مصنوعی تنها با «پی‌سی‌های کوپایلوت پلاس» که رده جدیدی از محصولات با تراشه‌های اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام هستند، سازگار خواهد بود. این تراشه واحد پردازش عصبی (NPU) دارد که برای عملکرد Recall لازم است.

مایکروسافت وعده داده است که همه داده‌های گردآوری‌شده از کارهای کاربر به‌صورت محلی ذخیره و پردازش می‌شود و خصوصی باقی می‌ماند. همچنین می‌توانید به دلخواه خود این ویژگی را متوقف یا داده‌های گردآوری‌شده را حذف یا مشخص کنید که از کدام برنامه‌ها داده‌ای جمع‌آوری نشود.

اخبار مرتبط

منبع: دیجیاتو
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ارسال به دیگران :

نظر شما

وب گردی